ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ “MONA LISA”: Τέλος εποχής

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ MONA-Lisa_1

15 Φεβρουαρίου, 2013 | από Στάθης Καγιαλές

0

Το τελευταίο ταξίδι του θρυλικού κρουαζιερόπλοιου,
που μετατράπηκε σε πλωτό ξενοδοχείο στο Ομάν

  • του Στάθη Καγιαλέ

Το MARITIMEnet.EU & SHIPPINGnet.EU σήμερα παρουσιάζει το θρυλικό κρουαζιερόπλοιο «Mona Lisa» στο τελευταίο ταξίδι του από τον Πειραιά στο λιμάνι Duqm, του Ομάν, όπου έχει ξεκινήσει καινούρια καριέρα, με νέο όνομα «Veronica», ως πολυτελές πλωτό ξενοδοχείο και συνεδριακός χώρος.

Το «Mona Lisa» αγοράστηκε από την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) Oman LLC και απέπλευσε από τον Πειραιά στις 11 Οκτώβρη 2010, φτάνοντας στο Ομάν στις 26 του ίδιου μήνα, όπου θα παραμείνει για τα επόμενα 5 χρόνια, φιλοξενώντας τουρίστες και επιχειρηματίες.

Το «Mona Lisa» (28.891 gt, μήκους 201,2 μέτρων, πλάτους 26,6 μ., με δυνατότητα φιλοξενίας 847 επιβατών & 400 μελών πληρώματος, και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,5 κόμβων), με την αρχική του ονομασία «Kungsholm» χτίστηκε το 1966 από τα ναυπηγεία John Brown & Company στο Clydebank της Σκοτίας, ως υπερωκεάνιο & κρουαζιερόπλοιο (πρώτο ταξίδι: 22 Απριλίου 1966), για λογαριασμό της Swedish American Line και μετασκευάστηκε το 1980 αποκλειστικά σε κρουαζιερόπλοιο.

Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ταξίδεψε με τα ονόματα «Sea Princess», «Victoria», «Oceanic II» και «Mona Lisa», ενώ τελευταία πλοιοκτήτρια εταιρεία ήταν η Leonardo Shipping και ναυλώτρια η Lord Nelson Seereisen. Το Σεπτέμβρη 2010 απεσύρθη από τις κρουαζιέρες μή εκπληρώνοντας τις απαιτήσεις της SOLAS 2010.

Το ιστορικό κρουαζιερόπλοιο «Mona Lisa» (στη φωτό), έτοιμο να αποπλεύσει από την επισκευαστική Ζώνη Πειραιά (Νέος Μόλος Δραπετσώνας), αρχικά για ρουμανικό ναυπηγείο, όχι για λίφτινγκ, αλλά για τις απαραίτητες επισκευές, ενόψει του τελευταίου του ταξιδιού, με προορισμό ασιατικό διαλυτήριο για σκραπ, σχέδιο που ανατράπηκε στη συνέχεια μετά από την αγορά του από την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) Oman LLC.

  • Το «Mona Lisa» (πρώην «Oceanic II»), με σημαία Bahamas (BS), νηολογίου Nassau, καταταγμένο από το LR, χωρητικότητας 28.891 gt και 5.572 dwt, ναυπήγησης 1966 στα John Brown & Co (Clydebank) Ltd, έχει μήκος 201,23 μέτρα, πλάτος 26,57 μ., ύψος 15,42 μ., βύθισμα 8,56 μ., με 378 καμπίνες, 4 καταστρώματα και αναπτύσσει ταχύτητα 21,5 κόμβων.

Διαχειρίστρια εταιρεία του «Mona Lisa» είναι από το 2002 η Kyma Ship Management Inc και πλοιοκτήτρια η Leonardo Shipping.

(Πηγή: www.shippingnet.eu)

Η ΝΕΑ ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΟΥ «MONA LISA» ΩΣ «VERONICA» ΣTO OMAN

Κατά την θαλάσσια καριέρα του, την διαχείριση μοιράστηκαν οι εταιρείες:

  • 1966—1975: Swedish America Line
  • 1975—1978: Flagship Cruises
  • 1978—1999: P&O Cruises/Princess Cruises
  • 1999—2000: Union-Castle Line
  • 2000—2002: P&O Cruises
  • 2002—2006: Holiday Kreuzfahrten
  • 2007: Louis Cruise Lines
  • 2007: Pullmantur Cruises
  • 2007—2008: Royal Caribbean Cruises Ltd. (“The Scholar Ship”)
  • 2008: Lord Nelson Seereisen
  • 2008—2009: Peace Boat
  • 2009—2010: Lord Nelson Seereisen

VERONICA-1

VERONICA-4

VERONICA-3

VERONICA-2

VERONICA-5Το «Veronica», τώρα βρίσκεται αγκυροβολημένο στο wilayat του λιμένα Duqm και αποτελεί ιδανική επιλογή ως επιχειρηματικό και ταξιδιωτικό κατάλυμα, που μπορεί να υποστηρίξει και δορυφορικές δραστηριότητες μεγάλων εταιρειών. Διαθέτει 200 πολυτελή δωμάτια, που μπορούν να στεγάσουν τόσο τουρίστες όσο και γραφεία εταιρειών. Διαθέτει σπορ μπαρ, χώρο μουσικής, εστιατόριο, δωμάτια καραόκε, πισίνα, σαλόνια, επιχειρηματικό κέντρο, βιβλιοθήκη, θέατρο, εμπορικό κέντρο, γυμναστήριο και εντευκτήρια.


Διαβάστε όλα τα άρθρα του Δημοσιογράφου →



Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιστροφή στην αρχή ↑